Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Ας ... μην φαρμακωθούμε!



Δεν ξέρω εσύ, αλλά δεν μπορώ να συνηθίσω καθόλου τις διαφημίσεις φαρμάκων. Ξέρω ότι η διαφήμιση είναι αναγκαία  γιατί ενημερώνει τον καταναλωτή για προϊόντα, για υπηρεσίες, για το έργο οργανισμών, αλλά είχαμε την υπερβολή για ένα σωρό καταναλωτικά.
Τώρα με τα φάρμακα ξεφύγαμε.
Ξέρω ότι απαγορεύεται η διαφήμιση συνταγογραφούμενων φαρμάκων. Αλλά αν νομίζεις ότι είναι ακίνδυνα τα μη συνταγογραφούμενα , διάβασε το χαρτί που εσωκλείουν μέσα τα παυσίπονα, τα σιρόπια, ακόμη και καραμέλες λαιμού...
Δεν μπορώ τόση διαφήμιση το ομολογώ.
Δεν ήθελα φάρμακα να διαφημίζονται. Καλό δεν κάνουν. Για κάτι που χρειαζόμαστε φάρμακο, ρωτάμε -έστω- τον φαρμακοποιό, όχι μια διαφήμιση.
Αν νομίζεις ότι ο κόσμος τώρα που η γνώση είναι ελεύθερη και άπλετη, ξέρει και δεν παρασύρεται, γελιέσαι.
Μπορώ να σου πω μερικά παραδείγματα από πρώτο χέρι για τις διαφημίσεις πόσο μπορούν να παρασύρουν καθόλα σύγχρονους και καλλιεργημένους-έτσι πίστευα-ανθρώπους.
Μια κυρία ομολόγησε σε ένα σαλόνι που συνυπάρξαμε, ότι ένοιωθε την ανάγκη να φάει κάτι γλυκό ένα απόγευμα. Δεν ήταν δυνατόν να βγει να αγοράσει και ''τάραξα το σιρόπι του βήχα'' είπε γελώντας! Είπες τίποτε;

Ξέρεις τι κακό κάνουν οι διαφημίσεις και στους ενήλικες; Γνωρίζω κυρία που ξόδεψε αρκετά χρήματα για να κλείσει μέρος της μεγάλης βεράντας της- για ανακαίνιση και άδεια στην πολεοδομία -και τελικά αυτό το όμορφο δωμάτιο έκλεισε γιατί γέμισε προϊόντα του telemarketing.
Ωωω ξέρω θα πεις κι εσύ, ότι εμείς δεν τα κάνουμε αυτά, κάποιοι ανεγκέφαλοι παρασύρονται. 
Κι όμως...Σκέψου τι θα γίνει με τα φάρμακα. 
Όπως απαγορεύτηκαν οι διαφημίσεις τσιγάρων, οι  διαφημίσεις για παιδικά παιχνίδια ορισμένες ώρες, έτσι πρέπει να γίνει και με τα φάρμακα. 
Γνωρίζω ότι οι φαρμακοβιομηχανίες είναι εταιρείες με έξοδα και έσοδα. 
Γνωρίζω ότι οι φαρμακοβιομηχανίες κερδίζουν διαφημίζοντας. 
Και πρέπει να κερδίσουν, αλλά όχι σε βάρος της υγείας. (Μα τι λέω τώρα!!!)
Γνωρίζω ότι τις διαφημίσεις φαρμάκων πρέπει να τις γνωστοποιούν στον ΕΟΦ. Αυτό σημαίνει ότι παίρνουν έγκριση; Άλλο η γνωστοποίηση και άλλο η έγκριση.
Και μιλώ για την τηλεόραση που είναι το πρώτο μέσο της διαφήμισης.
Ναι, πρέπει να την κλείσουμε το ξέρω. Αλλά κλεισμένοι μέσα στο σπίτι, με ένα βιβλίο συνεχώς δεν γίνεται. Ούτε μπορείς να το επιβάλεις στα άλλα μέλη της οικογένειας.
Προστασία του καταναλωτή θα έπρεπε να είναι ο πρώτος στόχος των αρμοδίων.
Σκέψου τις αφίσες...
Εκείνες τις τεράστιες που μένουν συνεχώς να υπενθυμίζουν φάρμακα, να επαναλαμβάνουν στο μυαλό του κάθε καταναλωτή το λογότυπο για να μη ξεχαστεί και να σε κάνουν να χαμογελάς γιατί είναι έξυπνα φτιαγμένες.
Δες εδώ και πες μου ότι θα ξεχάσεις μετά από μερικές ''επαναλήψεις'' το φάρμακο αυτό, μια και είναι διαφήμιση που σε κάνει και χαμογελάς. Αυτή είναι βέβαια η δουλειά του καλού διαφημιστή. Αλλά αφήστε τα φάρμακα εκτός!



Κι εκείνα τα μικρά γράμματα που αφορούν παρενέργειες και απαγορεύσεις και που οφείλουν να πουν οι εταιρείες όταν διαφημίζουν φάρμακά τους, προλαβαίνεις να τα διαβάσεις; 
Μου θυμίζουν τους όρους συμβολαίων με τα ψιλά γράμματα που κανείς δεν διαβάζει, αλλά αυτά τα ψιλά είναι το αληθινό συμβόλαιο που υπογράψαμε.
Προσοχή λοιπόν...
Μην αφήνουμε να κερδοσκοπούν σε βάρος μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου